Årsmöte

Årsmötet för verksamhetsåret 2007 är nu avklarat. 40 medlemmar medverkade på ett årsmöte som avverkades på rekordtid med mötesordförande Ingemar Gustavsson. Innan mötet bjöds alla på goda smörgåsar och biskvier samt dryck och kaffe/te. Efter årsmötet (eller egentligen årsmötena eftersom det även hölls årsmöte för a-kassan) underhöll Lennart Hjelm.

Det är bara att beklaga för de som inte var på plats och fick möta denne fascinerande man som varvade magiska konster med historiska händelser, fackliga frågor, sportminnen och målande exempel hämtade från sitt eget privatliv. Det var en upplevelse och undertecknad är helt förstummad och utan ord (och det händer inte ofta). De färdigheter och förmågor som Lennart visade prov på var något utöver det vanliga.

Dessutom fick jag delta i en av hans "konster". Jag fick skriva ner namnet på en person som betyder mycket för mig utan att han fick se det. Svårt eftersom det finns så många underbara personer och förebilder i min närhet. Sedan skulle jag lägga lappen i min byxficka. Lite senare fick jag komma upp och blunda, slappna av och sedan öppna ögonen igen. Jag skulle visualisera personens namn och hur personen ser ut och det gjorde jag. Trodde inte att han skulle lista ut vem det var, men han konstaterade att personen är äldre än mig och en kvinna. Sedan skrev han något på ett papper och jag fick sedan säga vem jag tänkt på. Under tiden visade han det han skrivit för publiken och han hade skrivit rätt namn! DET var en upplevelse utöver det vanliga. Kan varmt rekommendera denne man och hans föreläsning ifall det är någon som söker underhållning av hög klass som dessutom ger bra och användbara kunskaper baserade på en grund av respekt och uppmuntran.

/MoA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0